4.24.2011

. . .

* * *
itu yang kita mimpikan.
dan patutlah kita tahu, hidup hanyalah mimpi.
bayangan-bayangan yang kita ciptakan mengikut apa yang ada dalam hati.
sepertimana yang kita inginkan.
* * *

banyak perkara yang berlaku sejak kebelakangan ini,
sampai terkadang saya takpuas untuk senyum lama atau menikmati setiap yang terjadi dalam hari-hari.
kadang terlampau banyak perkara yang jadi.
kadang saya rasa dunia terlalu hampir pada hujung nyawanya, 
sebab tuh terlampau disumbatkan perkara-perkara yang indah atau pahit dalam satu hari.
dunia sudah takpunya masa lama. 
seperti manusia,
sama macam saya.
berikanlah kekuatan setiap langkah yang saya buat,
tak sanggup rasanya tersadung dan tertumus untuk kali kedua.
terlampau pahit.
rasa bisanya, sampai ke saat ini.
sampaikan untuk senyum pun, saya terpikir berjuta kali.
ada manusia kata,
kita takkan mati selagi takbuat semua dosa-dosa orang yang pernah kita umpat atau keji dulu.

maha magis, 
tolong lindungi saya.
dari dunia.
Comments
0 Comments

0 comments:

Daisypath Happy Birthday tickers