1.30.2011

. . .

saya memang bukan kawan yang baik
dan saya sedar,
sejak saya kerja nih, banyak benar yang berubah
banyak perkara silam yang saya buang jauh-jauh
banyak yang saya benar-benar buang jauh dari hati
sampai saya lupe, dalam memori lepas-lepas saya itu, ade benda yang manis.
masih ada yang ingat saya.
maaf kawan..

*sebak*

memang..banyak benar yang berubah.
hati saya, pegangan saya.
kamu mungkin takkan percaya.
saya jadi lebih dari yang lain.
yang saya sendiri tak sangka.
saya tahu, memang saya pentingkan diri
saya jadi someone tak heran apa orang nak cakap
saya terlampau berhati-hati
saya jadi yang terlampau protect diri
protect hati saya sendiri.
kunci dengan mangga besar.
biar saya sendiri tak mampu nak bukak.
*senyum pahit*

saya harap orang boleh terima saya.
terima perubahan yang berlaku
tapi saya tahu kawan..
kamu-kamu..
tak mungkin boleh terima.
cakaplah apa saja kawan
cakaplah saya sombong ke apa
cakaplah saya banyak sangat alasan ke apa.
hakikatnya memang itu
selagi mampu, saya tak mau kembali pada zaman ranap saya dulu
malangnya, kamu terselit dalam waktu antara itu
yang saya lupuskan sama semuanya
jadi, mana lagi kenangan yang buat saya gembira?
sedangkan untuk buka dan ingat semula pun saya tak mampu?

saya memang taksuka kl.
maaflah, terlampau banyak perkara pahit
jadi, antara kawan-kawan yang disana, saya memang mintak dimaafkan.
mintak dimengerti.
saya takpernah lupa gelakketawa kitakita
cuma, bila saya ingin senyum bila teringat, 
dengan cepat yang pahit-pahit datang menyiat.
dan hati saya..maaf.
saya sedang jaga hati saya.
terima kasih untuk adik yang selalu ada,
sekurang-kurangnya saya tahu, selain DIA, saya ada kamu.
yang paham saya memang tak punya apa-apa.
kecuali ruang kecil ini.
sampai mati.
maaf kawan, memang saya hutang memoir dengan kamu banyak, dan saya harap DIA tolong jaga kamukamu dengan baik.

Comments
1 Comments

1 comments:

oren said...

jangan sedih yer gulekapash..semoga Allah berikan kamu kekuatan untuk semua ini...sye sudi berdri di belakang kmu dan beri semangat..itu je yg mampu sye buat..

Daisypath Happy Birthday tickers