5.06.2011

30.04.2011

 2001
geng-geng mgs yang sangat happening bagi kad besday. yasmin sangat chomey. gadis-gadis 2dahlia yang sangat chomey. card handmade.

 

card nazila

2002
jam dua belas tengah malam, Qema kejut tepi katil saya. ingatkan hantu dalam citer momok. duduk asrama dulu-dulu, dahla saya katil double-deker. pantang betul orang kejut malam-malam. berderau darah. tapi dalam mamai-mamai, Qema nyanyi lagu hepi besday. dengan kak raa, dan kak sop. terkejut sangat. tapi serius, Qema kawan yang sangat rapat. macam kembar. kelakar sangat tiup kek dalam gelap :P , budak-budak dorm12 dan budak kelas iv pkm ii dan kakak kesayangan saya, kak syitah. terima kasih atas semua kek, buat kak raa dan kak sop satu plastik gule-gule :) dan besday card dari ad dan kak sop.


2003
malam 29hb. saya ada prep malam. dalam pukul 10malam, orang lain masih study, saya tido, sementara tunggu waktu supper. masa tuh, memang tengah merajuk dengan cput. dia buat tengeng je dengan saya. takpe-takpe. malas nak layan rajuk hati, (cewah!), baik saya tidur. dalam saya baru nak lena tuh, tibe, nama kena paggil dari pejabat warden. dalam mamai-mamai kelam kabut bangun pergi pejabat warden. dengan tudung senget benget. saya risau. kot-kot terlupe tanda kedatangan pelajar, selaku ketua dorm. habislah kena marah. sampai je depan muka pintu, sir sirajuss tengah gunting rambut pelajar lelaki sebab sorok rambut panjang dalam songkok. saya sempat gelak lagi. cekgu tanya, "awak tak dengar pengumuman ke?" saya senyum je. mana nak dengar, dah tido.hehe. "nah" cekgu bagi surat yang dah dibuka sampulnya. kad sebenarnya. sekali, cekgu sahak kata, "eh, tu bukan surat yang birthday tu ke?" saya angguk je. guru disiplin kot.huhu. sekali boleh dia suruh satu bilik warden yang penuh dengan pelajar laki,nyanyi lagu hepy besday. hahahaha.. merah muke masa tuh.

esoknya, macam biasa, geng frenship akan celebrate besday. selamba je kami gune bilik rawatan. baru nak gelak sekali, warden jerit suruh keluar.hahaha. padan muke. bilik rawatan sebelah bilik warden. kamu bisik pun warden boleh dengar, inikan hu-ha hu-ha.ehehe. takpasal orang dah siap-siap masuk bilik nak tidur, kami berenam kena denda diri kat luar. :P lepas tuh, dah siap pesan awal-awal dengan awin, jangan lawan cakap cekgu, nanti lagi kena bebel lama-lama. ampun cekgu rohani & cekgu alia (yang sekarang dah ade anak yang sangat comey) . sangat sabar layan kerenah kami.hehe. lepas mintak maaf, terus pegi bilik kolah. main simbah air. takde perasaan lansung :P lepas tuh siap lepak kat tangga, sambung sambut besday. siap dengan kakak-kakak senior join main kotak beracun :P

dari cik dayah
saya tak kreatif sebenarnya, tapi sebab dari awal, saya dikelilingi kawan-kawan yang super-duper kreatif!

dari shah.
kawan gelak, nangis, merajuk, gadoh, manje, sakit pening saya.

2011,
terima kasih untuk semua ucapan besday.
isna, kawan-kawan,
bila cakap 'kawan-kawan' automatik kamu tahu sapa kamu
adik-adik & family
cik bunga oren. 
untuk sepanjang yang kita kenal ini.

dan untuk yang menjaga saya, 
selama ni.
terima kasih ya Allah. 
saya sudah punya segala,  lebih dari cukup. :)

umur saya makin berkurang,
harap amal saya makin bertambah.
tolong doakan.
senyap-senyap, itu lebih dari cukup :)
Comments
4 Comments

4 comments:

oren said...

sori tak wish besday hari tuh..betol2 lpe..huhuhu

Cekgu Akmar said...

hadiah awak lagi besar dari wish tuh :P

kamila said...

Mh.
HAPPY BIRTHDAY!
Asif lambat wish T.T
May Allah bless you always.
Uhibbuki Fillah :)

Cekgu Akmar said...

ya Allah, takpe ummi.
trima kasih ssangat :)

Daisypath Happy Birthday tickers