5.18.2011

sakit

salam kesayangan jiwa :)



saya tak pergi sekolah hari nih. (yeay?)
eh, tak-tak.
minta maaf sangat mualim or mualimah yang kena ganti kelas saya hari ni
dan kelas tusyen yang terpaksa di cancel. (mesti budak-budak pandai menggeletek suka, kan?)
maaf isna, mh takdapat turun seperti yang dijanjikan.
saya kurang mood (eh? boleh pulak.)
ada perkara yang perlu disettlekan.
badan perlu diservis, Allah bagi percuma jasad pada kita,
cuma kadang kita lupa, bukan terkadang, tapi selalu kita lupa
untuk menjaga dengan sebaiknya
seperti mana wajibnya kita memberi roh kita ni makan.
agar makin kuatnya IMAN.

saya tak kisah sakit,
bukan pertama kali ini saya jumpa doktor,
or nak meroyan tiba-tiba telan ubat.
cuma kalau saya sakit,
lagi sakit rasanya bila tengok, orang risaukan saya.
(ada ke orang nak risaukan saya?)
yang pasti Allah tetap ada, kan?

tolong doakan, sakit yang kali ini,
boleh tolak dosa yang sudah menimbun.
paling tidak jangan sampai saya berhutang di padang masyar nanti.
itu lebih baik.

kamu yang sakit,
jangan bersedih. jangan berdoa minta dihilangkan sakit, tapi mintalah diberi kekuatan menahannya.
sakit kan nikmat? sama macam hujan :)
Comments
1 Comments

1 comments:

arwa salsabila said...

salam mh!!lame tak sembang ngan mh....rindu sgt2!!setiap hari tertunggu2 post baru mh....sedeh bace post mh ni..mh sakit ape??huhu...

Daisypath Happy Birthday tickers