8.19.2011

kadang-kadang, bahasa dari orang yang biasa-biasa paling terkesan dalam hati.

Beberapa quote best hari nih,


Ami Mustafa
I
Officemate gua tengah bercakap perkara buruk tentang rumah tangga orang lain.

Perempuan Ofis : Kau dengar tu Ami. Jangan kawenlah kalau perangai macam tu.
Gua : Aku taknak dengar ngumpat-ngumpat ni.
Perempuan Ofis : Ini bukan mengumpat. Ini hitam putih kehidupan.
Gua : Kalau aku, aku takkan kawen dengan perempuan macam kau.

Sekarang ofis gua dah diam.
Salah satu kebodohan yang gua tak boleh terima dan tak mungkin akan gua maafkan walaupun di Hari Raya ialah bila ayam habis di KFC.

Lu dah nampak orang ramai beratur, kenapa tak inform kat customer yang ayam dah habis? Kenapa nak bagitau kat kaunter? Lu ingat gua askar ke suka berbaris-baris ni?

Lagi satu, jangan letak pondan dekat kaunter.
Fynn Jamal


Kalau kita boleh bukan main beriya dengan english pronunciation sampai kedengaran persis lidah orang putih, kenapalah disaja2 kita sebutkan ramadon...? Betapa ruginya kita yang melupakan pahala mudah dengan hanya mere utterance of arabic language-- kalaamullah. Haih...
Masa saya kecik, saya buat cross gesture (yg cuit dahi kemudian kedua bahu dan cium jari yg mencuit) bila saya takut, sbb jiran sebelah rumah merangkap cikgu inggeris saya Mrs Pareira buat sedemikian bila dia takut. Abah nampak dan abah kata itu cara agama orang. Jgn buat. Dia ajar istighfar kalau takut dan baca a'uzubillah. Saya ikut. :) Jgn ajar anak benci. Ajar dia faham. Makbapak, ajar anak solat dan bacaan siap makna dlm bahasa melayu; insyaAllah takkan tercuit anak itu nak ke lain.
Comments
0 Comments

0 comments:

Daisypath Happy Birthday tickers