8.03.2011

Selamat berbuka :)

rindu!

Assalamualaikum,
selamat berpuasa semua :)
sudah ramadhan yang ketiga. alhamdulillah semuanya lancar setakat hari ni.
hari nih bermulannya percubaan pmr. saya tahu dugaan besar bila bulan puasa. saya pernah merasa amek spm masa bulan puasa. tapi banyak kelebihannya, bagi mereka-mereka yang mencari :)
insyaAllah gunalah kelebihan yang ada dengan sebaiknya.

tadi masa jaga form4 untuk ujian bulanan, ada yang minta saya doakan..
bagi saya, itu tidaklah hanya ucapan untuk melarikan diri dari perasaan gentar, gusar, risau.
kalau cuma itu yang kamu nak, dah lama saya maafkan.
saya cuma balas,
"jangan putus asa, teruskan usaha"
sebabnya, sampai bila-bila pun, usaha kita takkan berhenti dalam menuntut ilmu.
saya harap kamu sebarkan dakwah ke merata dunia,
tolonglah remaja-remaja yang ketandusan dan kecetekan ilmu tentang islam.
itu je yang saya doakan untuk kamu.

untuk kak aishah,
awak kakak yang paling manis,
yang selalu buat kami ketawa melihat gelagat akak.
bila akak pergi semalam, kami rasa ralat sangat,
tapi bak kata akak, "apa nak takot, rezeki Allah ni luas.."
terima kasih kak, untuk kisah armagadon akak hari tuh.
tentang tafsir al-fatehah yang kita kongsi bersama.

dulu, saya risau,
bila saya tinggalkan segala perkara di dunia ke-bodohan saya,
saya takot, saya akan hilang semua.
tapi bagaimana Dia takpernah biar saya bersendirian,
Dia hantarkan saya rasa kechentaan ilmu, Dia bagi saya rasa kemanisan ukhwah
yang rasanya takkan mampu saya beli dengan nyawa saya sendiri.

selamat berpuasa semua,
doakan kebahagiaan ini akan kekal,
doakan hati saya akan sentiasa tetap dalam jalan ini,
insyaAllah.

gambar atas masa iftar tahun lepas,
saya rindu budak asrama tahun lepas,
saya rindu gadis jordon, najwa, ihsan
kak jie, ehehe.semua memori berbuka puasa bersama,
saya rindu :)
Comments
3 Comments

3 comments:

Anonymous said...

nmpk sgt xrindu ajat..xckp pon rndu kat ajat...aaa...

Cekgu Akmar said...

hari-hari cakap, kan? aaaa

arwa salsabila said...

mh!!!huhu...rindu mh jugak....sangaaaaaaaaaaaaat...bile ramadhan ni memang makin melampau2 rindu ni...rindu nak jalan sama-sama pegi buka puasa kat sekolah....mh doakan wa kat sini ye...dah lame tak sembang2 ngan mh...=(..teringat time kita jalan sama2 pegi pasar petang2...mh rindu mh sangat2...bile rindu sama-sama doa ye mh...sayang mh<3

Daisypath Happy Birthday tickers