12.16.2011

Kursus ?

Assalamualaikum :)
isnin dan selasa hari tuh saya ke key-l (kuala lumpur)
diminta hadir ke kursus. (hurm..apa ye, saya lupa nama kursus tuh)
kursus tentang amk & kurikulum

jam lima pagi kami bertolak dari sekolah,
owh ye, mh suriatie ghazali, ml. halim, dan beberapa mh sek ren.
ml zul yang menghantar dan ml musa ikut serta, kerna ada urusan di key-l.
alhamdulillah, kami selamat sampai, cuma lewat dari sesi pendaftaran. 
sampai -sampai terus masuk dalam dewan. baru ucapan aluan dari ajk kursus. 
owh, mh norbaya ada pun ada, mh azizah. :)
semuanya murabbi dari sekolah-sekolah musleh.

hotel ni betul-betul depan IJN. hotel putra. 

makanan super sedap! (saya bab makan-makan ni takyah tanya, semua pun sodaapp :P)


permandangan dari dalam bilik. dari tingkap bilik boleh nampak bangunan klcc.
lama sangat dah tak datang key-l.

suasana malam





saya takdelah kisah sangat tentang bilik hotel ni. asal selesa, cukup. :)
lagipun saya ada roomate yang awesome!
owh lupe nak bagitau. selepas ucapan aluan, kami dihidangkan dengan tips-tips profesion perguruan dari (-_-). oke, nak rahsia dulu. hehe. 
memang banyak tips-tips yang diberi. nanti saya kongsikan.
selepas tuh, sesi petang, kami diagihkan kepada beberapa kumpulan mengikut mata pelajaran.
memandangkan mh norbaya dah datang untuk jadi wakil addmath, jadi saya masuk group sejarah. oke, best! ehhe. tibe-tibe hyper active. (sila abaikan)

yang menariknya bukan apa, group saya ada enam orang, 
saya, mh mahani (islah sg petani), mh marhamah (al-amin bangi), ustaz syukri (hidayah jb), dan ml. isyarudin( al-amin gombak). dan fasilitator group kami seorang guru dari sek men bukit jalil. Pn Maznah.
dan saya paling muda.
eceh mula-mula macam segan sangat sebabnya masa sesi taaruf, bila tanya, "dah berapa lama ngajar sejarah?"
paling 'koman' pun sebelas tahun! memang terdiam kejap. terus malu nak cakap. ml syukri tuh baru mengajar, dalam tahun ketiga, tapi idea semua mantap-mantap! 
mula-mula kalau pikir segan sebab kita ni dahla ngajor pun tak cukup lagi tahunnya, memang takkan jadi apa lah, tapi yang saya ambil berat adalah perkongsian ilmu, idea, dan perkara yang paling mahal,
pengalaman! tambah duduk satu bilik dengan kak mahani dankak  mar, macam tak percaya masing-masing tuh pen kanan. memang sporting, baik, sangat motivate! saya dok dua hari dengan dua insan nih, belajar macam-macam. alhamdulillah, kerna Allah temukan saya dan jalinkan ukhwah dengan mereka :)

pada hari selasa, selepas sesi perbingan by group, kemudian kami semua yang ada dalam empatbelas kump ni, dibahagikan kepada sek men, dan sek ren untuk sesi pembentangan
macro teaching bagaimana memasukkan unsur AMK aqidah merentas kurikulum didalam P&P

group science

group bahasa arab, mh dari hidayah jb,. masyaAllah, pembentangan dia sangat memukau!
saya yang tak tahu menahu tentang bahasa arab pun terasa teringin nak belajar!
cara dia memang mengajar.. hebatnya.huhu

sekali pandang macam ummi kamila je :)


suasana siang




ni lagi satu pembentangan yang menarik.
mh dari al-amin gombak. wakil group math & addmath.
memang cabaran nak masukkan unsur akidah dalam matematik!
penerangannya best, dengan gayanya. suka saya tengok :)


lagi tips P&P



kami habis dalam pukul lima. tapi disebabkan kesesakan lalulintas key-l, dan hujan, menyebabkan ml zul yang sepatutnya ambil kami, tiba jam 9 malam! berjam jugakla menunggu, sempat saya dgn sue 'makan angin' di kawasan PUSRAWI (hospital swasta) sebelah hotel, dalam hujan-hujan tuh, sempat lagi banjir depan IJN tuh dan tambah sesak lalu lintas.
alhamdulillah la kejap je. sue kata, banjir kilat.hehehe



masing-masing dah bosan.hehe. sampaila ml zul sampai dengan syed (si penunjuk jalan)

macam manalah orang key-l hidup eh? pelik.
pening saya tengok jem tak habis-habis.
alhamdulillah, ipoh masih terbaik.hehee
Comments
3 Comments

3 comments:

hana uwais said...

MasyaALlah. the student are very lucky to have such great teachers...supplying us not with just the ordinary scientific/mathematical knowledge (ilmu dunia), but along with that, supplying us with ilmu akhirat too. jzkk. semoga ALlah sentiasa merahmati muallim muallimah sekalian. And that ALlah will grant you guys not only happiness fiddunya but filakhirah as well. uhibbukumfillah... salam sayang dari atifah utk barisan murabbi n murabbiah di SMAH dan sekolah2 Musleh yang lain..may ALlah bless u guys always..and grant you guys jannah. :)

Cekgu Akmar said...

maha besar Allah.
alhamdulillah semua akan tercapai kerna mh dan muallim semua ada anak murid macam tifah & pelajar smah.
semua orang ada potensi untuk berjaya :)

UK said...

Assalamu'alaikum Mh.
Ummi baru baca post Mh ni, hehe.
Wahh, ada sorang Mh tu macam muka ummi lah, hee :D Rindu pula nak belajar bahasa arab, huhu..
Sama macam apa yang ifa katakan, ana nak ucapkan a million trillion zillion jazakumullahu khairan kathira untuk murabbi-2 di SMAH, ipoh dan rangkaian2 musleh lain. Tanpa didikan dan pengajaran daripada murabbi-2 sekalian, mungkin ana tak mampu berdiri dengan teguh seperti sekarang ini. Doakan kami semua berjaya, ya Muallimah yang dihormati :)

Daisypath Happy Birthday tickers