12.30.2011

update

Assalamualaikum :)

saya nak wat satu slot kat blog nih. nak letak semua nota-nota tentang perguruan. sebagai catatan peribadi, (bajet blog nih diary :P) dan sebagai nota yang berguna untuk bakal-bakal cekgu :)

insyaAllah, mungkin kalau Allah panjangkan umur saya, 
dua, tiga puluh tahun akan datang,
saya bisa senyum membaca tulisan ini semula,
bersama memori yang saya simpan kemas dalam hati.
(nak tulis nota pun, ayat nak sastera! hehe)

ini koleksi nota yang saya dapat sepanjang jadi pendidik.
tak kira lah, dalam usrah ke, ceramah ke, kursus ker,
samaada dapat nota dari powerpoint sang penceramah,
atau catit apa sang penceramah cakap, atau mungkin saya tertido masa ceramah dan bangun-bangun buat nota sendiri berdasarkan mimpi (oke, dah mengarut)
hasil tulisannya mungkin berterabur,

mungkin hanya catatan kosong, dan ayat tunggang terbalik
(nama pun nota tulis sendiri)
tapi mungkin berguna untuk kalian.
mohon maaf kalau hanya nota yang membuang masa, dan tidak sempurna.
minta diperbetulkan fakta kalau salah pada bacaan kalian.
:)

update hal sekolah:
-sekarang nih depan pejabat tengah ada construction yang entah bila akan siap,
doakan siap sebelum adik-adik saya masuk sekolah rabu nih.

 
 

-agak berserabut sedikit dengan tanah-tanah nih semua. esok ada gotong royong, yang ada kelapangan, jemputla datang tolong. kesian muka-muka tuh je datang tolong. terima kasih sangat!

-insyaAllah banyak sangat perubahan yang akan berlaku....tunggu....2012

-bilik guru pun sudah pasang tile, sudah siap disusun kedudukan baru meja guru-guru, sekarang pun saya tengah mengemas barang peribadi yang masih belom disusun.

- tahun depan akan ada 9 kelas,
--1 mumtaz (tahfiz)
--1 soleh
--1 adzkia
--2 amanah (tahfiz)
--2 siddiq
--3 taqwa
--3 ihsan
--4 mujahadah
--5 mufakkir
*stam akan berada berasingan, dan dikenali sebagai STAH (sekolah tinggi al-hidayah)

nak saya bagitau sapa guru kelas ke? hehe. takyahla. kasik berdebar sikit :P
banyak lagi perubahan sebenarnya, takpelah, kita bagi yang simple dulu, senang sikit nak hadam. hehe :P

doakan yang terbaik untuk diri sendiri, untuk kawan-kawan dan untuk sekolah :)
Comments
4 Comments

4 comments:

UK said...

Ya Allah..Muallimah, rindunyaaaaa :')
Moga Allah permudahkan segala urusan kita bersama dan juga semoga berjaya Muallimah dalam menyemai benih-benih Islam dalam jiwa adik-adik :)
Moga Allah berkati Muallimah dan Murabbi-Murabbi SMAH, insyaALLAH.

Cekgu Akmar said...

alhamdulillah :)
terima kasih ummi. doa ummi amat bermakna untuk murabbi2 smah sekarang. :) moga ummi berjaya capai cita-cita diri sendiri dan misi smah: melahirkan insan rabbani :)

suzaimi johari said...

form5 ada satu kelas??

Cekgu Akmar said...

haah.dorang campur jer :)

Daisypath Happy Birthday tickers