10.23.2011

untuk yang saya sayang.

assalamualaikum :)

hari ahad. lagi beberapa jam sebelum saya ke melaka.
perasaan saya? entahlah. excited mungkin sebab pergi dengan rakan sekerja.
tapi sebab excited nak lawat tempat-tempat kat sana, takrasa paper pun.

haih. entahlah..ada masa kadang kita rasa apa yang kita buat, semua orang suka.
kadang tuh, semua orang taksuka.

saya minta maaf,
tujuan saya buat blog ni, bukan untuk sakitkan hati sapa-sapa.
saja suka suka untuk saya sendiri baca.
supaya setiap saat yang jadi dalam hidup saya, ada catatannya
dan tempat saya meluah rasa.

saya tahu,
kadang ada bahasa yang saya guna, memang kasar dengarnya
kadang saya tulis membuta tuli ikut apa yang saya rasa saat itu.
memang, saya tahu,
saat jatuhbangun kita,
keluh kesah kita,
tawa tangis kita,
tempat yang selayaknya untuk dikabarkan, hanya pada
- Allah.

haih.
dunia nih takkan indah kalau hanya ketawa sepanjang masa,
kena juga ada terasa hati.
kebelakangan ini, saya rasa, ukhwah saya sangat teruk,
samaada dalam mak ayah,
adikberadik,
kawan sekerja,
anak murid,
dan kawan-kawan lama.

perkara yang paling sukar saya jaga,
membuatkan orang sentiasa senang dengan kita.
haih.
memang saya takkan mampu.
membahagikan masa untuk semua,
menjaga hati-hati orang yang suka kita,
atau taknak terasa hati dengan orang kita sayang.
memang saya takmampu nak buat semua


*apelah motif bebel nih?*

untuk anak murid yang saya sayang,
untuk semua orang yang saya sayang,
saya memang cepat cengeng,
merengek dan cepat terasa hati dengan kamu semua,
sebab saya orangnya tua, saya simpan kamu semua dalam hati.

sejujurnya, saya jarang marah orang,
jarang nak touching-touching,
sebab saya tahu, bila saya mula membenci,
maaflah, sikit pun saya takkan kisah pasal kamu lagi..
pandang pun saya takmau.
bila saya sedar, saya ada habit yang buruk macam tuh,
saya cuba tak marah, saya cuba jadi penyabar,
tapi kelakar nya, lagi saya sabar, lagi orang cabar
setan confirm gelakkan saya, bila sabar saya hilang ke angka sifar.

saya dalam proses belajar,
kamu ingat saya nak sangat jadi guru disiplin tuh?
kamu ingat saya seronok nak bebel dekat kamu hari-hari?
jegil biji mata dan jerit sampai kuar anak tekak sampai kamu faham?
kamu ingat saya suka?

saya bukanlah baik sangat,
kelas empat mufakir tahu kisah saya,
saya boleh ignore kamu macam tuh je.
kalau saya nak,
dan saya dah pernah buat.

dan saya taknak benda tuh jadi lagi.
saya mohon diberi kekuatan,
saya nak didik kamu,
jangan dicabar cabar sabar saya,
sikit pun tak efek apa-apa pada saya.
doakan saya kalian,
saya tahu ada yang baca blog nih, rapat dengan saya,
kenal saya, doakan saya, doakan saya sentiasa kuat.
saya masih belajar, mungkin cara saya salah,
dakwah saya tak berkesan,
tidak atau belum berhikmah,
sebab tuh, masih ada yang kurang ajar,
masih ada pelajar yang tak hormat guru,
saya tahu salah saya.
sebab saya belom tunjuk contoh terbaik buat kamu semua.
tembak doa untuk kita semua.

moga ukhwah yang ada ini,
sampai ke syurga.
assalamualaikum.
Comments
0 Comments

0 comments:

Daisypath Happy Birthday tickers