4.15.2012

........

saya terpikir, adakah sikap saya sekarang betul?
saya terlampau menjaga ke?
mungkin sebab saya pernah jatuh dulu,
berendam air mata, dan menyalahkan diri tiap-tiap hari,
makan tak henti-henti,
berkawan dengan semua, kerna saya pikir masalah itu akan hilang,
dan nak tunjuk saya masih kuat?
padahal tidak.
memang sangat membodohkan diri. 

sampai satu saat, saya sedar,
betapa jahil dan butanya saya tak nampak.
setahun, dia bagi tanda.
setahun yang saya bazirkan mencari sapa dan apa makna hidup ini.

dan setelah saya jumpa, saya perasan, saya menjadi seorang yang sangat menjaga,
keras hati, dan saya jadi sangat kejam dengan diri sendiri..
 pada saya, takpe, saya ingat semua ni boleh tebus atas apa yang pernah jadi dulu.

cuma hari ni, baru saya sedar,
ada yang jadi mangsa.
ada yang terluka.
:(

ada perkara yang kita tak mampu jelaskan dengan kata-kata.
dan harap dia faham.

assalamualaikum.
Comments
0 Comments

0 comments:

Daisypath Happy Birthday tickers