8.23.2012

Aisah

nurul suhaiza aisah
umur empat tahun
dia baru belajar puasa tahun nih
sangat banyak cakap, diam hanya semasa tidur
tidur suka makan gigi.
kuat menyakat ijat, adik kembar tahun dia
kuat makan, kuat membebel, pandai memujuk
paling suka mengumpat saya depan-depan.ceh!

harituh saya marah dia dengan husna berebut nak duduk seat belakang dalam keta
pastu dia cakap dengan along dia
cah: garang..
husna: sapa?
cah: ayonglah..
(oke, panggilan saya kat umah)
fine cah..selambe je, padahal saya ada kat seat depan. ceh.

harituh masa dalam umah, saya marah dia selerak umah. pastu kebetulan ada cerita upin ipin lepas kena marah.
cah: along..kita macam upin ipin kan. asik kena marah je
along: haah
cah: umi macam kak ros.
(oke, panggilan saya untuk dorang)
fine, ada ke samakan saya dengan kak ros? oke, fine ecah. fine. 

kadang-kadang saya suka citer bedtime story kat dia. 
kadang citer tuh saya reka-reka je, sebab spontan, kadang semata nak soh dia duduk diam-diam.
selalunya banyak citer hantu. kasik dia takot skit.hahaha
 tapi semalam kan, dia dah start komplen.hahha
lepas solat semalam, dia dah tunggu atas katil
saya: oke, kita sambung citer yang dalam keta harituh
cah: umi citerlah citer lain. nanti citer yang harituh, ngantoklah..cah bosan. (hahahaha. hampeh)
saya: kenapa pulak?
husna: nak dengar-nak dengar
saya: takleh.. ayong citer kena bisik-bisik (konon bisik kat telinga bagi efek lagi seram.hahaha)
husna: (dah muka masam)
cah: nanti..umi cakap pelan-pelan, cah ngantoklah. nanti cah nak makan. (hahahaha.tetiba nak makann? memang lawak. nampak sangat dia takot kan.hahaa)
 saya: yela.. umi citer lain..
last-last saya suruh husna amek buku citer rakyat, suruh dorang baring kat sebelah.. dah mula citer.
(pada suatu hari..........dengan gaya-gaya.) 
haahhahaahaahaahahahha
Comments
0 Comments

0 comments:

Daisypath Happy Birthday tickers