3.11.2010

kamu

Salam kesayangan jiwa,
entah kenapa untuk hari ini jiwa aku jadi lemah
entah mana hilang jiwa aku yang kuat itu.
owh, mungkin aku lupa.
baru sebentar tadi, ditarik.
oleh kamu.

*sebak*

entah kenapa hari ini aku jadi perempuan paling cengeng,
mahu mendobok bahu, ngongoi macam anak kecil kehilangan ibu.
maka hari ini setelah lebih tiga ratus enam puluh lima hari,
buat kali pertama,
aku kehilangan jiwa.

*tahan nangis*

kalau perlu diganti dengan segala harta,
nah, amek lah apa saja yang aku ada.
kalau perlu diganti dengan jiwa,
nah, siat saja jiwa kecil aku,
mungkin nilainya tidak ada, tapi cukup penuh dengan sayang DIA.
cume, paling aku benci,
bila jadi begini, tiba-tiba ada yang datang,
sekonyong-konyong merobek-siat jiwa mereka,
tanpa ade rasa,
kamu ratah jiwa mereka depan aku.

*nangis*

.......
aku mungkin tak punya apa,
tapi aku sangat kasihkan mereka.
sangat kasihkan.
mahu bapa ratus juta kali,
kalau kamu mahu aku ulang,
boleh aku jeritkan,
betapa aku sayang kesayangan jiwa aku.
sangat sayang.
terlalu.

mana mungkin aku tengok,
diam dan butakan mata,
hanyak jadi tuli dan batu.
kalau mampu aku siatkan semula,
lama sudah aku siat-siatkan.
pasti.

untuk kesayangan jiwa,
mana mungkin aku buang, 
memoir sekejap yang dipinjam,
dalam lecak hujan bercanda,
bermasam peluh bersama.
melihat gelaktawa kamu,
merasa setiap degupcemas kamu,
mendengar laung semangat kamu,
cukup hanya itu, 
sudah buat aku bahgia.
selama tiga ratus sembilan puluh enam hari ini.
jangan kerna suara-suara jahat manusia,
kita hilang semua itu.
paling aku takut,
hilang kesayangan jiwa,
sebab aku tahu,
Allah hadiahkan aku bahgia,
dan ia ada pada kamu.
;)
Comments
6 Comments

6 comments:

Luvly Yaya said...

same2... sangat mengusik jiwa... dahsyat la... mh mmg best.. huhu... kata2 yg indah dan berartistik... mesti ramai yg suke baca sume hasil nukilan mh... nnt buat buku tau.. tp jgn lupe masukkan gambar tuh...hehe...

Cekgu Akmar said...

hehehe. apelah yaya nih. ini saja mh ade, itu pn hanya pinjaman ;)

Luvly Yaya said...

ape yg pinjamnye??

Cekgu Akmar said...

semua bda. kan smua tuh pinjaman dari Allah ;)

Luvly Yaya said...

cewah.. mantap rr ayat..hehe.. x terpikir la plak.. betul2... kena sentiasa ingat Allah..

Cekgu Akmar said...

;) kan kan yaya comey!

Daisypath Happy Birthday tickers